بومي سازي و اصلاح لاجيك توربوكمپرسورهاي پروژه 100 دستگاه
تاریخ خبر : 16 اردیبهشت 99

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

با توجه به اينكه بعد از راه‌اندازي ايستگاه‌هاي نايين و خنج مقرر شد توگا مسئول انتشار مدرک لاجيک دياگرام توربوكمپرسورهاي تحويلي به شركت گاز باشد، لازم بود مدرك به صورت كامل بررسي شود تا اولا با لاجيك پياده‌سازي شده در نرم‌افزار مقايسه و به‌روز شود، ثانيا" اشكالات شكلي و محتوايي كه در لاجيك قبلي در كنترل ماشين و تجهيزات جانبي وجود داشت و در تجربه راه‌اندازي و بهره‌برداري از واحدهاي ديگر برخورد شده بود برطرف گردد.

مشکل ديگري که وجود داشت استفاده از اصطلاحات کليدي متفاوت براي مدهاي اصلي کارکرد ماشين در سايت‌هاي مختلف بود که باعث ايجاد مسايل متعددي براي بهره‌برداراني مي شد که از سايتي به سايت ديگر مي‌رفتند.  به اين دلايل تصميم گرفته شد يک مدرک لاجيک دياگرام صحيح و استاندارد براي سايت‌هاي مختلف توليد شود. اين مهم نيازمند كار مهندسي دقيق و طولاني بود كه در مهندسي توگا انجام شد و تمام اجزاي لاجيك با مدارك نهايي توصيف سيستم  ماشين و تجهيزات جانبي مقايسه و اشکالات آن برطرف گرديد. از طرفي با دريافت بازخوردهاي بهره‌برداران در مورد اشکالات لاجيک قبلي، تلاش شد نرم‌افزار سيستم كنترل تا حد ممکن بهره‌بردارمحور باشد و آلارم‌ها، هشدارها و اصطلاحات به کار رفته در لاجيک به گونه‌اي اصلاح شود که بهره‌بردار قادر باشد به خوبي با آنها ارتباط برقرار نموده و به راحتي متوجه مشکل ماشين شود. همچنين درخواست‌هاي کارفرماي پروژه نيز تا جايي که به کارکرد ماشين آسيبي نمي زد، در مدرک و لاجيک جديد لحاظ شد.

به اين شکل مدرک لاجيک دياگرام و نرم‌افزار مرتبط با آن با مشارکت سوپروايزرهاي راه‌اندازي و مهندسين توگا و مکو در چند فاز بومي‌سازي و تصحيح شد. با توجه به اينکه در حال حاضر هم سورس نرم‌افزار لاجيک و هم مدرک لاجيک صحيح در کنترل گروه مپنا مي‌باشد، مي‌توان در سايت‌هاي مختلف با توجه به نيازهاي خاص آن سايت، بهره‌بردار و کارفرما اصلاحات موردي در لاجيک ايجاد نمود و رضايت حداکثري بهره‌برداران محترم را به دست آورد.


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)