تحویل دائم پروژه توسعه برق و بخار دماوند
تاریخ خبر : 14 اردیبهشت 99

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

پروژه توسعه برق و بخار دماوند، در سیزدهمین روز از بهمن ماه 1398 تحویل دائم شد.

با تلاش همکاران گروه مپنا در شرکت احداث و توسعه پروژه‎های ویژه مپنا (توسعه 3)، محدوده کاری پروژه برق و بخار دماوند شامل واحدهای گازی، بویلرهای اصلی و کمکی، پست 230 کیلوولت، کلیه مشترکات و ساختمان‌ها با کارفرما تحویل دائم شد.

نیروگاه برق و بخار دماوند

نیروگاه برق و بخار دماوند در فاز دوم مجتمع‎های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس - عسلویه مستقر است. اجرای پروژه نیروگاه برق و بخار دماوند شامل طراحي، ساخت، تأمين تجهيزات، حمل به سايت، كار ساختماني، نصب، تست و راه‌اندازي 2 واحد نیروگاهی، هر واحد به ظرفیت 162 مگاوات در شرایط ایزو به همراه دو دستگاه ترانسفورماتور اصلی به ظرفیت 200 MVA و دو واحد بويلر HRSG، هر كدام به ظرفيت 330 تن در ساعت و يك واحد بويلر كمكي به ظرفيت 120 تن و پست برق GIS 230 كيلوولت و ملحقات مربوطه اجرا و تحویل دائم شده است.

اجرای پروژه نیروگاه برق و بخار دماوند به شرکت احداث و توسعه پروژه‌های ویژه مپنا به نمایندگی از گروه مپنا ابلاغ شده است. فاز نخست شامل طراحي، ساخت، تامين تجهيزات، حمل به سايت، كار ساختماني، نصب، تست و راه‌اندازي 2 واحد (هر واحد گازی به ظرفیت 162 مگاوات در شرایط ایزو به همراه دو دستگاه ترانسفورماتور اصلی به ظرفیت 200 MVA) و دو واحد بويلر HRSG (هر كدام به ظرفيت 330 تن در ساعت) و يك واحد بويلر كمكي به ظرفيت 120 تن و پست برق GIS 230 كيلوولت و ملحقات مربوطه اجرا و تحویل دائم (تنها بویلر بازیافت واحد دوم و پست GIS در مرحله دوران تحویل موقت است) شده است.
فاز دوم نیز در قالب ابلاغ الحاقیه‌هایی توسط کارفرمای پروژه، (شرکت پتروشیمی دماوند)، با عنوان طرح توسعه برق و بخار دماوند به شرکت احداث و توسعه پروژه‌های ویژه مپنا به نمایندگی از گروه مپنا واگذار شد، محدوده کلی پروژه فاز 2 شامل طراحي، ساخت، تامين تجهيزات، حمل به کارگاه، انجام فعالیت‌های ساختماني، نصب، تست و راه‌اندازي 2 واحد توربو ژنراتور (واحدهای 3 و 4) هر یک به ظرفیت 162 مگاوات در شرایط ایزو، به همراه تجهیزات جانبی بود که با تلاش همکاران گروه مپنا تحویل دائم شد.


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)