نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد سنکرون شد
تاریخ خبر : 14 اردیبهشت 99

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

خستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد، ساعت 17:07 یکشنبه 27 بهمن 98 با شبکه سراسری برق سنکرون شد.
با سنکرون این واحد، تعداد واحدهای نیروگاهی سنکرون شده توسط شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا به 98 واحد با ظرفیت 15075 مگاوات رسید.
پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد:
اجرای پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد در نیمه دوم اسفند ماه 1384 به مشارکت شرکت‌های مپنا و فراب واگذار شد و مقرر بود این پروژه به صورت 8 واحدی اجرا شود. با امضای الحاقیه یک قرارداد در تاریخ 14/08/91، کل نیروگاه به صورت کلید در دست جهت اجرای 4 واحد گازی به مپنا واگذار شد. در بیست و ششمین روز از تیر ماه سال 1395 نیز اصلاحیه شماره 4 مبنی بر اجرای دو بلوک در دو فاز به گروه مپنا ابلاغ شد.
پس از گشایش اعتبارات اسنادی، فعالیت‌های اجرایی پروژه که در سال‌های مورد اشاره تنها قسمتی از اقدامات ساختمانی آن صورت گرفته بود، مجدداً آغاز شد.
پروژه نیروگاه خرم‌آباد در کیلومتر 10 جاده کمربندی اندیمشک احداث شده و متشکل از یک بلوک سیکل ترکیبی شامل دو واحد 162 مگاواتی گازی و یک واحد 160 مگاواتی بخاری، جمعا به ظرفیت 484 مگاوات است که در ساخت آنها از توربین‌های گازی V94.2 (Ver. 5) و توربین بخار E Type ساخت شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا، بویلرهای بازياب حرارتي (HRSG) با مشعل اضافي ساخت شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا و سیستم برق و کنترل ساخت شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا، سیستم خنک کن ACC، پست و خط انتقال برق 230 کیلوولت و در محدوده شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا استفاده شده است.
 كارفرمای پروژه، شرکت مولد نیروی خرم‌آباد، مدیر طرح، شرکت توسعه انرژی متین و مشاور کارفرما و دستگاه نظارت نیز شرکت مشانیر است.


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)