قرارداد تأسیس مرکز خدمات نیروگاهی مپنا در عراق امضا شد
تاریخ خبر : 28 اسفند 00

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

قرارداد "تأسیس مرکز خدمات نیروگاهی" بین شرکت تولید برق فرات الاوسط به نمایندگی از وزارت برق عراق و مشارکت گروه مپنا و شرکت STC به امضا رسید.
در این مراسم که روز پنجشنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ در ساختمان مرکزی گروه مپنا برگزار شد، سرپرست بخش سرویس گروه مپنا با تشریح مذاکرات طرفین برای نهایی سازی قرارداد به ویژه در دو سال گذشته اظهار داشت: شرکت تولید برق فرات الاوسط به عنوان بزرگترین شرکت وزارت برق عراق، مالک چهار هزار مگاوات نیروگاه است و تا دو سال آینده این میزان به هشت هزار مگاوات افزایش می‌یابد؛ در حال حاضر این شرکت در مجموع مالک ۱۴ نیروگاه است و تا دو سال آینده تعداد نیروگاه‌های تحت مالکیت این شرکت به ۱۹ نیروگاه افزایش خواهد یافت.
چنگیز میربها گفت: مرکز خدمات نیروگاهی مپنا در منطقه بین کربلا و بغداد و نزدیکی کربلا تأسیس می‌شود و علاوه بر ارائه خدمات و تعمیرات نیروگاهی، آموزش کارکنان نیروگاه‌های برق عراق نیز در برنامه این مرکز خواهد بود.
در ادامه، مدیرعامل شرکت STC، با ابراز خرسندی از همکاری و مشارکت با گروه مپنا خاطرنشان کرد: ما افتخار داریم که با گروه مپنا به مشارکت در قرارداد بازسازی، نوسازی و خدمات نیروگاهی در عراق نائل آمدیم.
اسامه عبدالرزاق الحمادی، هدف از قرارداد تأسیس مرکز خدمات نیروگاهی را ارائه خدمات جامع نیروگاهی به شرکت فرات الاوسط و وزارت برق عراق با در نظر گرفتن کیفیت برتر و هزینه‌های کنترل شده عنوان و تأکید کرد: اطمینان دارم که تبدیل خدمات‌ حوزه نیروگاهی در این قرارداد با کیفیت برتر و بین‌المللی ارائه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت تولید برق فرات الاوسط نیز ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات گروه مپنا در حوزه نیروگاه‌سازی در عراق، گفت: از طرف وزارت برق عراق، از خدمات گروه مپنا از جمله تأسیس مرکز خدمات سرویس نیروگاهی در عراق استقبال می‌کنیم.
محمد فضیل تصریح کرد: هدف از این قرارداد، ارائه بهترین خدمات از نظر کیفی و پوشش خدمات نیروگاهی با کمترین هزینه است و قطعاً این همکاری، پی‌ریزی مشارکت‌های درازمدت به منظور رشد صنعت زیربنایی برق در عراق خواهد بود.
وی گفت: امید ما آن است که این همکاری خدمات پشتیبانی تراز اولی برای تمام نیروگاه‌های عراق را به ارمغان بیاورد، چرا که این مهم برای طرفین قرارداد اهمیت استراتژیک دارد.
مدیرعامل شرکت تولید برق فرات الاوسط بر همکاری گسترده‌تر وزارت برق عراق و گروه مپنا تأکید و ابراز امیدواری کرد: این قرارداد سکویی برای پروژه‌های بزرگتر و وسیع‌تر از جمله توسعه نیروگاه‌های جدید، توسعه نیروگاه کربلا و توسعه نیروگاه المسیب باشد.
در ادامه نیز مدیرعامل گروه مپنا اظهار داشت: موضوع احداث مرکز سرویس و خدمات نیروگاهی و آموزش نیروهای متخصص در عراق توسط گروه مپنا از گذشته مطرح بوده و حال با این قرارداد امیدوارم این مرکز به یکی از بزرگترین مراکز خدمات نیروگاهی در منطقه تبدیل شود.
عباس علی‌آبادی، با اشاره به مذاکرات اخیر مپنا با وزارت علوم ایران و وزارت برق عراق گفت: امیدوارم که یک موسسه آموزشی معتبر در زمینه احداث و تعمیرات نیروگاه در عراق احداث شود و این مرکز جامع علمی -صنعتی به تربیت نیروهای متخصص بپردازد.
وی تأکید کرد: ما تلاش می‌کنیم نمونه مرکز CM گروه مپنا را در این مرکز خدمات نیروگاهی عراق تأسیس کنیم. این مرکز نه تنها موجب اتصال نیروگاه‌ها در عراق خواهد شد، بلکه خدمات سودمندی برای نگهداری نیروگاه‌ها ارائه خواهد داد.
مدیرعامل گروه مپنا در پایان اظهار داشت: امیدوارم این مرکز خدمات ممتاز و پیشرفته‌ای که نمونه آن در منطقه وجود ندارد را ارایه نماید؛ مرکزی فوق‌العاده که یقیناً از خدمات پشتیبانی کارخانجات گروه مپنا بهره خواهد برد.


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)