قرارداد پروژه افزایش تولید میدان نفتی دانان با گروه مپنا امضاء شد
تاریخ خبر : 09 بهمن 97

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

گروه مپنا و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، قرارداد پروژه افزایش تولید میدان نفتی دانان را به امضاء رساندند.
قرارداد 9 طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در محدوده عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، عصر روز سه‌شنبه دوم بهمن 97 با حضور وزیر نفت امضاء شد.
بر این اساس، "عباس علی‌آبادی" رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل گروه مپنا و "رامین حاتمی" مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، قرارداد پروژه بیش از 11 هزار میلیارد ریالی را با هدف افزایش تولید میدان نفتی دانان نهایی و امضاء کردند.
طرح نگهداشت و افزايش توليد ميدان نفتی دانان در استان ایلام، فاصله ۳۰ کیلومتری از جنوب شرقی دهلران و ۸۰ کیلومتری شمال غربی اندیمشک اجرا می‌شود.
هدف از اجرای این پروژه، افزایش ظرفیت تولید میدان از هشت هزار بشکه به 19 هزار بشکه در روز است. در این میدان حفاري 11 حلقه چاه جديد عمودي توليدي نفت، طراحی و اجراي عملیات شکافت اسیدي در گروه بنگستان براي 2 حلقه از 11 حلقه چاه جدید دانان، خدمات فني ژئوفيزيكي شامل طراحي، جمع‌آوري، پردازش و تفسير لرزه‌نگاري سه بعدي ميدان در مساحت 230 كيلومتر مربع، یک دستگاه پکیج نمك‌زدایي Skid Mounted با ظرفيت 10 هزار بشكه در روز، توسعه چند راهه دانان و اجرای خط لوله شش اینچ به طول 55 کیلومتر صورت می‌گیرد.
میدان دانان در سال ۱۳۸۶ کشف شد و تولید نفت از آن در سال ۱۳۹۳ آغاز شد. تولید نفت خام میدان دانان از طریق خط لوله به واحد بهره‌برداری دهلران انتقال می‌یابد و پس از شیرین‌سازی و فشار افزایی، توسط خط لوله‌ای ۱۶ اینچ به طول ۵۲ کیلومتر، به کارخانه نمک‌زدایی چشمه‌خوش ارسال می‌شود.
استفاده حداکثری توان پیمانکاران و سازندگان داخلی در طرح‌های نگه‌داشت تولید
بیژن نامدار زنگنه،  وزیر نفت، در این مراسم از استفاده حداکثری توان پیمانکاران و سازندگان داخلی در طرح‌های نگه‌داشت تولید خبر داد.
او با بیان این‌که ٤ درصد کل اعتبارات طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به بحث مسئولیت‌های اجتماعی تعلق می‌گیرد، افزود: نوسازی تاسیسات نفت هم در این طرح مد نظر قرار دارد.
زنگنه گفت: هنر واقعی آن است که با امکانات موجود و بدون فشار به بودجه عمومی، با خلاقیت برای کشور ثروت‌آفرینی شود و این مهم در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.
وزیر نفت، یکی از اهداف این طرح را اصلاح روش اجرای طرح‌ها و فاصله گرفتن از روش امانی و اجرا در قالب EPC/EPDبه‌معنای واقعی دانست و افزود: پرداخت به پیمانکاران بر اساس تکمیل زنجیره‌ای از کار خواهد بود.


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)