بازديد وزير انرژي آذربايجان از توگا
تاریخ خبر : 22 اردیبهشت 97

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

وزیر انرژی جمهوری آذربایجان، روز یکشنبه 16 مهر ماه با حضور در کارخانجات گروه مپنا، به آشنایی با فعالیت‌های صنعتی مپنا و مذاکره با مدیران ارشد این گروه پرداخت.
«پرویز شهبازف»، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان که به منظور شرکت در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز به تهران سفر کرده است، با همراهی «عباس علی‌آبادی»، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل گروه و جمعی از مدیران ارشد مپنا، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و سالن‌های ساخت و تولید تجهیزات صنایع انرژی، از نزدیک با دستاوردها و توانمندی‌های موجود در این گروه آشنا شد.
«ذاکر قلی‌اف» و «ناطق عباسف»، معاونان وزیر انرژی جمهوری آذربایجان، «بنیاد حسین‌اف» سفیر جمهوری آذربایجان در ایران و «همایون حائری» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، آقای شهبازف را در این دیدار همراهی ‌کردند.
در ابتدای این دیدار، فعالیت‌های گروه مپنا در سه حوزه نیرو، نفت و گاز و حمل و نقل ریلی برای هیئت آذربایجانی تشریح و برخی از مهم‌ترین پروژه‌ها، دستاوردها و محصولات مپنا معرفی شد.
در ادامه «مجتبی غروی»، مدیرعامل بخش نفت و گاز به معرفی توانمندی‌های گروه مپنا در حوزه نفت و گاز پرداخت. وی با اشاره به پروژه‌های بالادستی و پایین‌دستی اصلی نفت و گاز مپنا، از جمله تهیه برنامه جامع توسعه میدان (MDP) برای پنج میدان نفتی جنوب ایران در حوزه اکتشاف و توسعه، مشارکت در پروژه‌های توسعه فازهای 13 و 14 میدان گازی پارس جنوبی، توسعه پالایشگاه اصفهان و نوسازی تجهیزات صنعت نفت ایران، از اعلام آمادگی گروه مپنا برای ارائه خدمات به جمهوری آذربایجان در حوزه نفت و گاز خبر داد.
نیروگاه‌های موبایل، تولید آب و برق همزمان، انرژی‌های تجدیدپذیر و فعالیت‌های ریلی از دیگر حوزه‌هایی بود که در این دیدار مورد بحث و گفت‌وگوی دوجانبه قرار گرفت.
آقای شهبازف وزیر انرژی جمهوری آذربایجان در ادامه این دیدار، به بازدید از کارخانه‌های شرکت‌های مهندسی و ساخت توربین‌ مپنا، پره‌توربين مپنا و ژنراتور مپنا پرداخت و با محصولات متنوع این شرکت‌ها از قبیل توربین کلاس F، پره‌های توربین ساخته‌شده با فناوری‌های تک‌کریستال و انجماد جهت‌دار و توربین‌های بادی 2.5 و 4.5 مگاواتی از نزدیک آشنا شد.
وزیر انرژی آذربایجان در پایان این دیدار با تقدیر از توانمندی‌های گروه مپنا، به کیفیت و گستره تولیدات مپنا اشاره کرد و آن را عاملی مؤثر برای حضور جدی گروه مپنا در بازار انرژی آذربایجان دانست.


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)