بازدید استاندار بصره از پروژه احداث نیروگاه 3000 مگاواتی سیکل ترکیبی رمیله
تاریخ خبر : 28 اسفند 96

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

"اسعد العیدانی" استاندار بصره، روز شنبه 26 اسفند 96 از پروژه احداث نیروگاه 3000 مگاواتی سیکل ترکیبی رمیله بازدید کرد.
در این رویداد که با هماهنگی کنسولگری کشورمان صورت گرفت، در نشستی مشترک در سالن کنفرانس پروژه رمیله، ضمن خوش‌آمدگویی، تاریخچه‌ای از فعالیت‌های گروه مپنا در کشور عراق بیان و روند رو به رشد پروژه نیروگاه 3000 مگاواتی رمیله به عنوان بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری بخش برق عراق تشریح شد.
استاندار بصره، ضمن اعلام خرسندی و ابراز شگفتی از مجموعه و امکانات گروه مپنا، بر ضرورت معرفی این پروژه عظیم در جهت تأمین بخش قابل توجهی از نیاز شبکه برق عراق با توجه به شرایط نامساعد برق آن کشور تأکید کرد.
اسعد العیدانی، همچنین خواستار همکاری مستقیم گروه مپنا با استانداری بصره شد تا پروژه‌هایی مانند پروژه آب‌شیرین کن بصره، پروژه حمل و نقل ریلی مترو و مونوریل استان بصره و تبدیل نمودن نیروگاه‌های گاز ی استان بصره به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی که تأمین اعتبار آنها توسط این استانداری است را راساً اجرا نماید.
وی ضمن بازدید میدانی از پروژه، با روند رو به رشد فعالیت‌های فاز نخست پروژه آگاه شد و نمایندگاه مپنا نیز آمادگی این گروه را جهت سنکرون نمودن دو واحد گازی پروژه رمیله و چهار واحد دیگر را در مدت زمان 6 ماه آینده اعلام کردند.


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)