بازدید اعضای کمیسیون انرژی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از کارخانجات گروه مپنا
تاریخ خبر : 01 مرداد 96

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

اعضای کمیسیون انرژی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، از کارخانجات گروه مپنا بازدید کردند. رئیس و اعضای کمیسیون انرژی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، با حضور در کارخانجات گروه مپنا و بازدید از بخش‌های مختلف و سالن‌های ساخت و تولید تجهیزات نیروگاهی و نفت و گاز، از نزدیک با دستاوردها و توانمندی‌های موجود در این گروه آشنا شدند. رئیس و دیگر اعضای کمیسیون انرژی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، ظهر روز چهارشنبه ۲۱ تیر، با حضور در کارخانجات گروه مپنا و دیدار با مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد این گروه با فعالیت‌ها، حوزه‌های کسب و کار و دستاورهای فنی و مهندسی مپنا آشنا شدند.

در نشست آغازین این بازدید، دکتر “عباس علی‌آبادی” به تشریح ساختار، فعالیت‌ها و حوزه‌های کاری گروه پرداخت و دستاوردها،‌ توانمندی‌ها و وضعیت جاری مپنا و فرآیند تولیدات و اقدامات اجرایی مپنا را تشریح کرد. پس از آن مدعوین از بخش‌های مختلف و سالن‌های تولید کارخانجات مهندسی و ساخت توربین مپنا، پره‌توربین مپنا، ژنراتور مپنا و سالن‌های توربین بادی بازدید کردند. رئیس کمیسیون شورای عتف و معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت در اثنای دیدار و مذاکرات، از فعالیت‌های گروه مپنا به ویژه در حوزۀ ساخت تجهیزات حوزه انرژی‌ ابراز خرسندی کرد و گفت: در جلسات منظم بررسی پیشرفت پروژه‌های نفت و گاز پارس جنوبی، مپنا به عنوان پیمانکار فاقد تأخیر در اجرای پروژه‌های در اختیار شناخته شده است.

 کمیسیون تخصصی انرژی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز کرد. در دو سال ابتدایی، فعالیت‌های این کمیسیون بیشتر معطوف به انتخاب حوزه‌های راهبردی و استخراج طرح‌های کلان ملی ذیل حوزه‌ها و ساماندهی فرآیند و ساختار نظارت بر هزینه‌کرد بودجه تحقیقاتی (نیم تا سه درصد) دستگاه‌های اجرایی حوزه انرژی بود. از سال ۹۱ و راه‌اندازی طرح‌های کلان ملی، تمرکز فعالیت‌های کمیسیون بر ساماندهی نظام راهبری و اجرای طرح‌های کلان حوزه انرژی قرار گرفت.

همچنین در طول سال‌های اخیر، فعالیت‌های دیگری همچون بازنگری اولویت‌ها و طرح‌های کلان کمیسیون بر اساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، تحلیل هزینه‌کرد بودجه تحقیقاتی دستگاه‌های اجرای کشور در حوزه انرژی، پایش و ارزیابی فناورانه حوزه انرژی کشور بر مبنای فناوری‌های راهبردی و … صورت پذیرفته است.


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)