بازدید رئیس و عضو شورای شهر تهران از کارخانجات گروه مپنا
تاریخ خبر : 08 اردیبهشت 97

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

رئیس و عضو شورای اسلامی شهر تهران از بخشی از کارخانجات گروه مپنا بازدید کردند.
"محسن هاشمی" رئیس و "حجت نظری" عضو شورای اسلامی شهر تهران، صبح روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه، در کارخانجات گروه مپنا حاضر و در دیدار با مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد مپنا با فعالیت‌ها، حوزه‌های کسب و کار و دستاورهای فنی و مهندسی این گروه آشنا شدند.
 
در نشست آغازین این بازدید که در محل شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا برگزار شد، معاون برنامه‌ریزی و کنترل راهبردی گروه مپنا به معرفی مپنا پرداخت و ضمن برشمردن توانمندی‌های متنوع گروه در زمینه‌های تولید، اجرای پروژه و سرمایه‌گذاری، از مهمترین دستاوردهای مپنا در حوزه‌های مختلف کسب و کار سخن گفت.
در خلال این نشست، مدیرعامل گروه مپنا نیز به تشریح روند توسعه کسب و کار گروه در عرصه‌های مختلف به ویژه شکل‌گیری فعالیت حمل و نقل ریلی مپنا، ساخت انواع تجهیزات حوزه ریلی به ویژه لوکوموتیوهای مختلف مسافری، باری و مانوری و نیز اجرای پروژه‌های مختلف در این حوزه پرداخت و بر آمادگی مپنا جهت پاسخگویی به نیازهای روزافزون حمل و نقل ریلی شهری در حوزه‌های مختلف از جمله مترو، تراموا و ...تأکید کرد.
 
در ادامه این رویداد، رئیس و عضو شورای شهر تهران با همراهی "عباس علی‌آبادی"، مدیرعامل گروه، از بخش‌های مختلف و سالن‌های تولید کارخانه شرکت لوکوموتیوسازی مپنا و نیز سالن‌های تولید در کارخانه مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، همچنین از اقدامات صورت گرفته برای طراحی و ساخت سیستم ذخیره‌سازی خانگی انرژی الکتریکی در زمان‌های غیر پیک جهت آزادسازی در زمان پیک شبکه بازدید کردند تا ضمن آشنایی با دستاوردهای مپنا، در خصوصِ زمینه‌های همکاری متقابل نیز گفت‌وگو نمایند.
 
در پایان این دیدار و مذاکرات، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، از فعالیت‌های گروه مپنا به ویژه در حوزۀ ساخت تجهیزات حوزه انرژی‌ و حمل و نقل ریلی ابراز خرسندی کرد و گفت: هدف از این بازدید، آشنایی با توانمندی‌های مپنا جهت حل بخشی از مشکلات و مسائل شهر تهران است.
 
وی اظهار داشت: مپنا به مدت ربع قرن فعالیت‌های خود را آغاز کرده و در عرصه‌های مختلف فعال است و قطعا می‌تواند در راستای حل بخشی از معضلات شهر تهران کمک کند.
 
وی زمینه‌های همکاری مشترک با گروه مپنا را مترو شامل تأمین برق و تجهیزات و نیز تولید انرژی برق از پسماند ذکر و تصریح کرد: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری، ما باید به چنین مجموعه‌هایی اتکا کنیم. همچنین لازم است جهت حل معضلات شهر تهران اقدامات کلیدی صورت گیرد و قراردادهای بلندمدتی با مپنا نهایی شود تا نیازهای شهر تهران تأمین و منافعی نیز برای این شرکت داشته باشد.
 
مهندس هاشمی اظهار امیدواری کرد: با انتخاب شهردار تهران، قراردادهایی با شرکت مپنا به امضا برسد و فعالیت مشترک مپنا و شهرداری تهران آغاز شود.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: توانایی‌های مپنا بسیار بالا است و امیدوارم شرکت واگن سازی تهران نیز وارد همکاری‌های جدید با مپنا شده و واگن‌های مترو با سرعت بیشتری تأمین شود.
 
دکتر علی آبادی نیز اظهار داشت: شهرهای بزرگ به طور کلی با مشکلات زیادی مواجه هستند و یکی از این مسائل معضل زباله است که باید راه‌حل جامعی برای آن ارائه شود تا بتوان از این منبع، برای تولید برق بهره‌برداری کرد. مدیرعامل گروه مپنا خاطرنشان کرد: مپنا راه‌حل‌های جامعی از جمله در زمینه تعریف پروژه، تأمین مالی و تولید ثروت در حوزه تبدیل پسماند به انرژی می‌تواند ارائه کند.
 
وی موضوع ترافیک و آلودگی محیط زیست را از دیگر معضلات شهر تهران برشمرد و گفت: گروه مپنا برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای سیستم‌های حمل و نقل متکی به برق نیز راه حل‌های مناسبی دارد.
 
وی ظرفیت زیرساخت ‌کشور در زمینه تولید انرژی الکتریکی را بالا دانست و تصریح کرد: می‌توان با توانمندی‌های گروه مپنا، انرژی برق را در زمان غیر پیک ذخیره کرد و در زمان اوج مصرف به استفاده عمومی رساند و این نکته مثبتی برای کشور محسوب می‌شود، در این صورت نیازی به سرمایه‌گذاری برای ساخت نیروگاه‌های جدید نیست و با این اتفاق بزرگ، درآمد خوبی نیز برای کشور ایجاد می‌شود.
 
دکتر علی‌آبادی پیشنهاد دیگر گروه مپنا را در زمینه آب دانست و اظهار داشت: ما باید بتوانیم بحث چرخش آب را ایجاد کنیم، چرا که کشور با محدودیت آب مواجه است و باید مدل‌های صرفه‌جویی و بهینه مدیریت تولید و ‌مصرف آب را ارائه کنیم.
 
مدیرعامل گروه مپنا، مترو و تراموا را نیز از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در دیدار با رییس و عضو شورای شهر تهران بیان کرد و افزود: در سامانه‌های حمل و نقل درون شهری تراموا، سطح اشغال خیابان‌ها کاسته می‌شود، ضمن آنکه این ناوگان تمام برقی بوده و در نتیجه آلودگی بسیار کمتری برای محیط شهری دارند.


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)