تأکید بر گسترش همکاری‌های صنعتی با شرکت‌های ایتالیایی
تاریخ خبر : 24 مهر 96

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

گروه مپنا، ظهر روز یکشنبه 23 مهر ماه، میزبان سفیر ایتالیا در تهران بود.

«مائورو کنچاتوری» سفیر و «کارملو فیکارا» رایزن اقتصادی کشور ایتالیا، با حضور در ساختمان مرکزی شرکت مپنا، ضمن آشنایی با فعالیت‌ها و دستاوردهای این مجموعه صنعتی، به مذاکره و گفت‌وگو با مدیرعامل گروه مپنا پرداختند.

در ابتدای این نشست که با حضور «عباس علی‌آبادی»، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل گروه مپنا، برگزار شد، فعالیت‌ها و دستاوردهای این گروه برای مدعوین تبیین شد.

دکتر علی‌آبادی با شرح پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های گروه مپنا در عرصه بین‌الملل، برنامه‌های آتی این گروه برای گسترش کسب‌وکارهای خود را برای مدعوین ایتالیایی تشریح کرد.

وی با اشاره به سابقه بیست‌ساله همکاری گروه مپنا با شرکت‌های صنعتی ایتالیایی، ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها بیش از پیش توسعه یابد.

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل گروه مپنا از شرکت مشترک «توگا فرانکو توزی مکانیکا» به عنوان نمونه‌ای موفق از این همکاری‌ها یاد کرد و با اشاره به حجم بالای تعاملات صنعتی میان مپنا و شرکت‌های ایتالیایی در سال‌های متمادی و ضرورت تأمین مالی این پروژه‌ها، خواستار پشتیبانی هر چه بیشتر دولت ایتالیا و نهادهای مالی این کشور از این تعاملات شد.

دکتر علی‌آبادی، ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان و نیز تلاش جهت حفظ محیط زیست را از جمله مسئولیت‌های اجتماعی دانست که مپنا به همراه بحث سود اقتصادی، آنها را مد نظر دارد.

وی طرح تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی و توسعه شبکه حمل ‌و نقل ریلی عمومی را از جمله پروژه‌های مرتبط عنوان کرد که در این راستا تعریف و اجرا می‌شود.

در این دیدار، آقای کنچاتوری، سفیر ایتالیا در تهران، با ابراز خرسندی از همکاری گروه مپنا با شرکت‌های ایتالیایی، اظهار امیدواری کرد که موانع احتمالی بر سر راه گسترش این همکاری‌ها از میان برداشته شود.

وی همچنین از توسعه روابط اقتصادی و همکاری‌های صنعتی بخش خصوصی کشورمان با شرکت‌های ایتالیایی استقبال کرد.


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)