حضور گروه مپنا در هشتمین همایش کاربران واحدهای گازی و سیکل ترکیبی v94.2
تاریخ خبر : 01 دی 97

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

شتمین همایش کاربران واحدهای گازی و سیکل ترکیبی v94.2، پس از مشاهده آثار مطلوب برگزاری هفت دوره پیشین در پروژه‌های مرتبط، برگزار ‌شد.
هشتمین دوره همایش کاربران واحدهای سیکل ترکیبی و گازی V94.2، در راستای اهداف تعاملی کاربران با یکدیگر و سازندگان و تأمین‌کنندگان تجهیزات نیروگاهی، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 27 و 28 آذرماه سال 97، با همکاری شرکت تولید برق دماوند و انجمن صنفی نیروگاه‌های کشور (اصنا) و به میزبانی مجتمع فرهنگی غدیر تهران برگزار شد.
با توجه به وجود تعداد قابل توجهی از واحدهای توربین گازی V94.2‌ در کشور، محورهای مهم این همایش دو روزه، "بررسی و تحلیل مشکلات بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری،  بهینه‌سازی، ارتقاء و افزایش توان راندمان نیروگاه، افزایش عمر مفید واحدهای نیروگاهی، ساخت داخل و بازسازی قطعات واحدهای گازی و سیکل ترکیبی، بررسی حوادث نیروگاهی، بهبود روش‌های بهره‌برداری و تعمیرات، روش‌های بهبود شاخص‌های HSE  در بهره‌برداری و تعمیرات، تازه‌های قابل ارائه در واحدهای گازی و سیکل ترکیبی،  پایش و حفظ و افزایش توان راندمان نیروگاه‌ها و راهبری اقتصادی نیروگاهی" عنوان شده بود.  
نمایندگان گروه مپنا نیز با ارائه مقالات، برگزاری کارگاه‌های تخصصی و برپایی غرفه در نمایشگاه در این رویداد حضور داشتند و مقاله‌هایی از شرکت مهندسی و ساخت پره‌توربین مپنا (پرتو)، شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا (O&M) و شرکت مهندسی و ساخت تجهیزات و بویلر مپنا ارائه نموده و چندین کارگاه آموزشی از جمله از سوی شرکت‌های مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) و برق و کنترل مپنا (مکو) برگزار شد.
"تعمیر و اصلاح پوشش‌های سد حرارتی مورد استفاده در ورژن‌های ارتقاء یافته توربین گاز V94.2" از شرکت مهندسی و ساخت پره‌توربین مپنا (پرتو) نیز عنوان مقاله برتر را به خود اختصاص داد. 
در اثنای برگزاری این همایش دو روزه، نشست تخصصی گروه مپنا در سالن اصلی با موضوعات "دست‌آوردهای اجرای MAP2B + ورژن‌های MAP2B مطابق نیاز مشتری، تحلیل و درس آموخته‌های اجرای  MAP2B و بهبودهای حاصل از آن، فرآیند LTE، پرسش و پاسخ، ریشه‌یابی علل تخریب در تیوب‌های بویلرهای نیروگاهی" برگزار شد که مورد رضایت حاضران قرار گرفت.


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)