دکتر علی‌آبادی در ششمین همایش مشتری‌مداری تأکید کرد: ارائه محصولات با کیفیت‌تر و منطبق با انتظارات مشتریان در گروه مپنا
تاریخ خبر : 11 بهمن 96

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

 

ششمین همایش مشتری‌مداری گروه مپنا با حضور جمعی از کارفرمایان و مشتریان این شرکت، مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد، میانی و کارشناسان مرتبط در گروه و با محوریت "مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی" برگزار شد تا رویکردهای گروه مپنا در توسعه ارتباط با مشتریان تبیین شود.  
"عباس علی‌آبادی" رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه مپنا از سخنرانان شمین همایش مشتری مداری بود که اظهار داشت: ما در یک جریان هستیم که منابع مصرف شده ما باید منجر به نتیجه شود، لذا افراد در موقعیت کارفرما و پیمانکار باید نواقص یکدیگر را جبران نمایند.
وی گفت: ما معتقدیم که اگر می‌خواهیم به اهداف راهبردی‌مان برسیم، باید تعامل مناسب میان پیمانکار و کارفرما برقرار شود تا بتوانیم پروژه‌ها را با موفقیت به نتیجه برسانیم.
مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به افتتاح مرکز پایش وضعیت ماشین‌های دوار در گروه مپنا با حضور وزیر نیرو، ایجاد این مرکز را با هدف مشتری‌مداری و تامین دائمی نیازهای مشتریان دانست و تصریح کرد: مشتریان مپنا بدانند که مپنا علاوه بر فروش تجهیزات، همواره در کنار آن‌ها می‌ماند.
وی گفت: در موضوع ارتقاء توربین‌ها، ما به شدت تاکید داریم که پلت‌فورم تغییری نداشته باشد تا حداکثر رضایت برای مشتریان فراهم شود.
دکتر علی‌آبادی، تنوع دادن به محصولات را از جمله برنامه‌های راهبردی مپنا در جهت رفاه مشتریان دانست و افزود: تنوع در سبد محصول، ممکن است برای مپنا سودی به همراه نداشته باشد، اما سلیقه مشتریان را تأمین خواهد کرد.
وی رضایت مشتری و مشتری‌مداری را امری در حال تغییر و تحول دانست و اظهار داشت: گاهی مشتری در طول زمان، محصولات دیگران را نیز مشاهده می‌کنند و نتیجه می‌گیرد که محصول شرکت‌های دیگر را استفاده کند، لذا لازم است به صورت دائمی و پیوسته، محصولات با کیفیت‌تری را ارائه نماییم و خود را منطبق با انتظارات مشتریان به روز کنیم.
مدیرعامل گروه مپنا، تصریح کرد: هر یک از مدیران و کارشناسان مپنا می‌دانند که مشتری‌مداری جزء استراتژی‌های اصلی مپنا است و لذا مقید هستند که رضایت مشتری امری لازم است و برای رضایت مشتری باید هزینه‌های معقولی صورت گیرد، چرا که نیازهای مشتریان همواره در اولویت گروه مپنا است.
دکتر علی‌آبادی خاطرنشان کرد: اگر مشتری در انتخاب و ارزیابی خود به مجموعه ما نمره عالی داد، در آن صورت ما موفق شده‌ایم، لذا برای کسب نمرات عالی و ممتاز همواره تلاش می‌نماییم.
وی تصریح کرد: برای درک استانداردها و سنجش رضایت مشتریان، باید شاخص‌های دقیق عقلی و استاندارد داشته و خودارزیابی بر اساس مدل‌های علمی روز دنیا داشته باشیم.
مدیرعامل گروه مپنا در پایان اظهار داشت: مپنا با تمام توان برای ارائه محصولات کیفی‌تر و خدمات شایسته‌تر به مشتریان گام‌های اساسی‌تری خواهد برداشت.
کلید آینده‌نگاری و آینده‌پژوهی "کنترل" است
در ادامه "سعید خزایی" رئیس مرکز آینده‌پژوهی دانشگاه تهران به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به موضوع "آینده‌پژوهی در عرصه عمل با رویکرد مشتری مداری" گفت: به قول یک اندیشمند، قدرتمندترین یا هوشمندترین گونه‌های زیستی ماندگارترین‌ها نیستند، بلکه گونه‌های ماندگار آن‌هایی هستند که بیشترین سازگاری را با تغییرات دارند.
وی با تاکید بر اهمیت شناخت و روش‌های آینده‌پژوهی، کلید آینده‌نگاری و آینده‌پژوهی را "کنترل" دانست و خاطرنشان کرد: جهان به سرعت در حال تغییر است و در سازمان‌ها و کسب و کارها، تغییرات فراوانی در زمینه رقابت، همگرایی بازار، رقیبان نوخاسته، گسترش تخصص‌ها و تبادل سریع اطلاعات و الگوهای تازه کسب و کار صورت گرفته است.
وی افزود: معمولاً دو نوع شرکت در این حیطه وجود دارد؛ شرکت‌هایی که دائم در حال اکتشاف هستند و شرکت‌هایی که تنها به سود و بهره‌برداری می‌اندیشند و بسیاری از شرکت‌های مشهور بین‌المللی از گذشته تا حال که در گروه دوم بودند سقوط نموده‌اند.
خزایی اظهار داشت: بر اساس آمارها و تحقیقات موسسه گالوپ، وقتی مشتریان اعتماد کنند، میزان فروش یک و نیم برابر و میزان بازگشت مشتریان برای خرید مجدد دو برابر خواهد شد، لذا لازم است نیازهای مشتریان را بشناسیم و کنش‌ها و واکنش‌های به هنگام و به موقع نشان دهیم.
لزوم تمرکز مپنا بر همکاری مپنا در زمینه نیروی کششی
"سعید محمدزاده" معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن ج.ا. ایران نیز از جمله مدعوین ششمین همایش مشتری‌مداری گروه مپنا بود که در سخنانی اظهار داشت: همواره این سوال در ذهن من است که آیا راه‌آهن مشتری مپنا است یا مپنا مشتری راه‌آهن است، در حالی که به نظر می‌رسد هر دو مجموعه لازم است کنار هم به ارائه خدمت به این کشور بپردازند.
وی گزارشی از وضعیت حمل و نقل در کشور ارائه و خاطرنشان کرد: امسال راه آهن کشورمان 90 ساله شد و سوال این است که آیا ما توانستیم بر محور توسعه کشور حرکت کنیم یا خیر.
وی با مقایسه حمل بار در راه‌آهن و حمل بار در جاده‌ها گفت: با ادامه روند کنونی و گسترده‌تر بودن حمل بار در جاده‌ها نسبت به راه‌آهن، ما با مصرف شدید انرژی و وضعیت بغرنج تصادفات و از دست رفتن جان انسان‌ها مواجه خواهیم بود.
محمدزاده با اشاره به کاهش حوزه اعتبارات عمرانی کشور در قانون بودجه سال آینده اظهار داشت: راه‌آهن در برنامه ششم توسعه کشور، مکلف به توسعه حمل بار شده است و برای رسیدن به این میزان توسعه نیازمند همکاری مجموعه مپنا هستیم.
مدیرعامل راه‌آهن گفت: مپنا تاکنون قدم‌های مثبتی در بخش حمل و نقل ریلی برداشته است، اما لازم است بر نیروی کششی نیز تمرکز کند و ما نیز در راه‌آهن حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام خواهیم داد.
شیب تولیدات فنی گروه مپنا همچنان مثبت است
"محمد صادق‌زاده" معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق دیگر سخنران مدعو این همایش بود که با تقدیر از عملکرد مپنا در صنعت نیروگاهی به ویژه احداث توربین‌های بادی، این توربین‌ها را افتخاری بزرگ برای کشور و موجب غرور در مذاکره با شرکت‌های خارجی دانست و اظهار داشت: باید پذیرفت که شیب تولیدات فنی گروه مپنا همچنان مثبت است و به عنوان نمونه از توربین‌های بادی گروه مپنا از دو و نیم مگاوات به چهار و نیم مگاوات در حال توسعه است و من این افتخار را برای کشور و برای صنعت نیروگاهی یک افتخار می‌دانم.
وی نیمی از سهم انرژی تجدیدپذیر کشور در حال حاضر را متعلق به گروه مپنا دانست و خاطرنشان کرد: آنچه که برای صنعت نیروگاهی ما پایداری ایجاد می‌کند، تنها ساخت نیروگاه نیست، بلکه دانش  فنی جهت به روز نمودن فناوری‌ها است و آنچه که امروز دلگرم کننده است این است که مپنا هنوز توربین‌های دو و نیم مگاواتی را به صورت کامل نصب نکرده، به فکر ساخت توربین‌های چهار و نیم مگاواتی افتاده است و این موضوع ثابت می‌کند که تولید دانش فنی برای کشور اقتدارزا خواهد بود.
صادق‌زاده با تقدیر از مپنا در زمینه تحقیق و توسعه گفت: شاید بتوان تاکید کرد که R&D آینده گروه مپنا را تضمین خواهد کرد.
احساس متفاوت با مطالعه سند اخلاقی گروه مپنا  
"نصرت‌الله کاظمی، مدیرعامل شرکت نیروگاهی کرمانیان" به عنوان کارفرما نیز در این رویداد حاضر بود و در سخنانی اظهار داشت: گروه مپنا یک سرمایه ملی است و خلق گروه مپنا، فرصت‌ها، مزیت‌ها و مسائل خاص خود را داشته و ارزش حفظ آن به دست همکاران این گروه نیز شاید کمتر از خلق آن نباشد و بقا و تعالی آن نیز ارزش‌های والاتری دارد.
وی گفت: من بارها سند اخلاقی گروه مپنا را مطالعه کرده‌ام و در من احساس متفاوتی ایجاد نموده است، چرا که سند اخلاقی مپنا در عملکرد اخلاقی و همکاران گروه مپنا به وضوح قابل مشاهده است و ردپای اخلاق‌مداری در مپنا به عینه دیده می‌شود و دوام و بقای مجموعه، مدیون مدیریت صحیح و دقیق مدیریت ارشد این گروه نهفته است.
وی با اشاره به طرح‌های کیفی و محصولات دانش بنیان در بخش‌ها و واحدهای مختلف مپنا مانند طرح نیام خاطرنشان کرد: خوشبختانه با این گونه طرح‌ها بسیاری از مشکلات در بخش برق و واحدهای مهندسی مپنا حل شده و شرکت‌های توسعه در مپنا و واحدهای تأمین تجهیزات در شرکت‌ها و کارخانجات مپنا بخشی از قابلیت‌های مپنا است و نیز با O&M و تعمیرات و نگهداری نیروگاه‌ها، مپنا توانمندی‌های بسیار گسترده‌ای از خود باقی گذارده که جای تقدیر دارد.
 کاظمی، در عین حال، پاسخگویی به موقع و به هنگام، بازنگری در تولید مدارک و زمان تولید مدارک مهندسی و رویکرد نوین به سیستم‌های برنامه‌ریزی و کنترل پروژه را از جمله پیشنهادات قابل طرح در زمینه مشتری‌مداری دانست.


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)