دکتر علی‌آبادی: مپنا برای احداث نیروگاه‌های کوچک تولید همزمان برق و آب آمادگی کامل دارد
تاریخ خبر : 13 آذر 96

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

مدیرعامل گروه مپنا، آب و برق را زیرساخت‌های اساسی توسعه دانست و اظهار داشت: امروز ظرفیت‌های قابل توجهی در این زمینه در کشور به صورت بومی شده وجود دارد و با برنامه‌ریزی صحیح، می‌توانیم اهداف بزرگی را در این زمینه محقق کنیم.
دکتر عباس علی‌آبادی، با استقبال از دیدگاه‌های آینده‌نگر اخیر رئیس‌جمهور در زمینه "توسعه سواحل مکران و احداث چندین نیروگاه کوچک برای تولید برق و شیرین نمودن آب"، به تجربیات مپنا در این زمینه پرداخت و بر آمادگی این گروه در خصوص اجرای طرح‌های تولید همزمان برق و آب در کشور، به ویژه در سواحل مکران تأکید کرد.
به گفته مدیرعامل گروه مپنا، اجرای پروژه‌های تولید همزمان آب و برق در سواحل مکران می‌تواند، زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه این مناطق را که از پتانسیل‌ رشد و توسعه اقتصادی بی‌نظیری برخوردار است به بهترین شکل فراهم کند.
وی تصریح کرد: گروه مپنا آمادگی دارد تا در نقاط مختلف کشور از جمله سواحل مکران پروژه‌های آب شیرین کن ایجاد نماید و علاوه بر تأمین نیاز به این دو کالای استراتژیک، موجبات اشتغال‌زایی جوانان و مهندسان را در منطقه فراهم نماید.
مدیرعامل گروه مپنا خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن پروژه‌های تولید همزمان برق و آب، ظرفیت‌های مبتنی بر الگوی اقتصاد مقاومتی فعال شده و با فعال شدن نیروی کار توانمند ایرانی، ظرفیت‌های داخلی به کار گرفته می‌شود.
دکتر علی‌آبادی تأکید کرد: گروه مپنا همواره بر حمایت و پشتیبانی از سیاست‌های دولت در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تأکید داشته و دارد.
شایان ذکر است، گروه مپنا بر اساس راهبرد بهینه‌سازی فرآیندهای تولید برق در کشور و با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و بالا بردن بازده نیروگاه‌های گازی، برای نخستین‌بار در ایران، پروژه تولید همزمان برق و آب را در جزیره قشم به‌ظرفیت 50 مگاوات برق و 18 هزار متر مکعب آب شیرین در روز سرمایه‌گذاری نموده و پس از احداث به بهره‌برداری رساند و هم‌اکنون بخش مهمی از آب شرب و برق جزیره قشم از این پروژه تأمین می‌شود


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)