دیدار سفیر برزیل با مدیرعامل گروه مپنا / دعوت مپنا به حضور در بازار انرژی برزیل
تاریخ خبر : 11 اردیبهشت 97

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

سفیر برزیل در ایران، با حضور در ساختمان مرکزی مپنا، به مذاکره با مدیرعامل گروه پرداخت.
آقای «رودریگو د آزِرِدو سانتوس» روز یکشنبه نهم اردیبهشت، با دکتر عباس علی‌آبادی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل گروه مپنا دیدار و گفت‌وگو کرد.
در ابتدای این دیدار که جمعی از مدیران ارشد گروه مپنا نیز حضور داشتند، تاریخچه، سیر تحول، حوزه‌های کسب و کار، پروژه‌های شاخص و محصولات اصلی طراحی و ساخته شده به دست متخصصان و مهندسان گروه مپنا به آگاهی سفیر برزیل رسید و مستندی تصویری از مراحل طراحی و ساخت محصول MGT-70 (3)، به عنوان جدیدترین توربین مپنا، به نمایش درآمد.
در ادامه این دیدار،  «عباس علی‌آبادی»، مدیرعامل گروه مپنا، با اشاره به سفر اخیر خود به برزیل و آشنایی با پتانسیل‌های صنعتی و اقتصادی این کشور، از انرژی، سرمایه‌گذاری و تجهیزات پزشکی به عنوان حوزه‌هایی نام برد که امکان همکاری مشترک وجود دارد.
همچنین با توجه به دستاوردهای گروه مپنا در حوزه بالادست و پایین دست نفت و گاز از قبیل احداث پالایشگاه و اکتشاف و توسعه حوزه نفت و گاز، طرفین در مورد امکان همکاری در این حوزه نیز به بحث و بررسی پرداختند.
گروه مپنا به عنوان یکی از شرکت‌های اکتشاف و توسعه مورد تأیید وزارت نفت، تاکنون طرح جامع توسعه پنج میدان نفت و گاز داخلی را تهیه کرده و در حال مذاکره با شرکای بین‌المللی بر سر توسعه این میادین است.
احداث نیروگاه‌های تولید برق و آب همزمان و همکاری در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و EPC (مهندسی، تدارکات و ساخت) از دیگر مواردی بود که در حوزه سرمایه‌گذاری مطرح شد و با توجه به حضور مپنا در بازارهای بین‌المللی، از جمله خاورمیانه و جنوب شرق آسیا، راه حل‌های جامع گروه مپنا در حوزه خدمات برق از جمله تعمیرات اساسی و افزایش طول عمر نیروگاه‌ها مورد بررسی طرفین قرار گرفت.
سفیر برزیل در کشورمان با تمجید از دستاوردهای گروه مپنا در مدت زمانی کوتاه، ابراز امیدواری کرد که گسترش همکاری‌های صنعتی و اقتصادی میان شرکت‌های ایرانی و برزیلی، باعث توسعه کسب و کار دوطرف شود.
آقای «سانتوس» با اشاره به گشایش خط اعتباری 1.2 میلیارد دلاری برای صدور محصولات و خدمات برزیلی به ایران، از تلاش‌های کشور متبوعش برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران یاد کرد. وی برزیل را کشوری با توانمندی‌های صنعتی بالا خواند و تأسیس شرکت‌های مشترک ایرانی-برزیلی را از جمله روش‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه دانست.
وی با اشاره به تلاش‌های برزیل در زمینه تنوع‌بخشی به منابع تولید برق، حرکت از سمت نیروگاه‌های برقآبی به نیروگاه‌های حرارتی را فرصتی برای حضور مپنا در بازار برق آن کشور دانست و از علاقه وزارت انرژی برزیل به حضور بازیگران بین‌المللی در این عرصه خبر داد.
 


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)