عباس علی‌آبادی رئیس انجمن مهندسان مکانیک ایران شد
تاریخ خبر : 07 بهمن 96

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

‌انتخابات انجمن مهندسان مکانیک ایران برگزار و دکتر "عباس علی‌آبادی"، رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل گروه مپنا، از سوی اعضاء به عنوان ریاست این انجمن برگزیده شد.
انجمن مهندسان مکانيک ايران در سال 1367 به همت گروهي از استادان و مهندسان علاقه‌مند به منظور گسترش و اعتلاي علوم و فنون مهندسي مکانيک و پاسخگويي به ضروري‌ترين نيازهاي اقتصادي و صنعتي کشور و ارتقاء علوم و دانش تشکيل شد.
برپایی کنفرانس‌های سالیانه ملی و بین‌المللی مهندسی مکانیک، برگزاری کنفرانس‌های سالیانه دانشجویی، گردهمایی‌های علمی و صنعتی، سمینارها و همایشهای تخصصی و عمومی در دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی کشور، دوره‌های کوتاه مدت آموزشی، تشکیل کمیته‌های تخصصی، انتشار نشریات و کتاب‌های پژوهشی مهندسی مکانیک، قبول و اجرای پروژه‌های مورد نظر سازمانهای دولتی و غیر دولتی، همکاری با انجمن مهندسان مکانیک آمریکا، برگزاری روز مهندسی مکانیک در هرسال و برگزاری امتحان مهندسی آزموده (PE) برای مهندسان و ...از جمله اقدامات و فعالیت‌های انجمن مهندسان مکانیک ایران در سال‌های اخیر است.
دکتر علی‌‌آبادی، فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه تهران و دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است. وی علاوه بر سوابق اجرایی در بخش دولتی و خصوصی، دروس مختلف مهندسی مکانیک را در دانشگاه‌ تدریس نموده و راهنمایی پایان‌نامه‌های مختلفی را در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی بر عهده داشته است.
مقالات متعددی در زمینه‌های تخصصی مهندسی مکانیک، توسط ایشان در نشریات علمی منتشر و در کنفرانس‌های داخلی و خارجی ارائه شده است. وی همچنین در بیست و یکمین جشنواره خوارزمی، به عنوان محقق و طراح موتور گرمایی نوع گاما، رتبه اول پژوهش‌های کاربردی را کسب نمود.


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)