عرضه توانمندی‌های زیرساختی مپنا در حضور مدعوین بین‌المللی سومین کنگره نفت و نیرو
تاریخ خبر : 19 مهر 96

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

سومین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو، صبح روز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه در مرکز  همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.

این همایش بین‌المللی، محلی برای عرضه توانمندی‌های شرکت‌های فعال ایرانی در حوزه‌های نفت و گاز، پتروشیمی، پالایش و نیرو، رایزنی آن‌ها با نمایندگان شرکت‌های بین‌المللی و برگزاری سخنرانی‌ها و نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی است.

گروه مپنا نیز امسال برای سومین بار در کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو حضور یافت تا به ارائه توانمندی‌های خود در حوزه‌های محصولات، خدمات و تأمین مالی در دو حوزه اصلی کسب و کار گروه بپردازد.

مپنا امسال در شرایطی در این رویداد حضور یافت که در حوزه صنعت برق در حال اجرایی کردن توافق‌های راهبردی خود با شرکت‌هایی مانند زیمنس است و تازگی از نیروگاه‌های موبایل ۲۵ مگاواتی و توربین بومی MGT-70 (3) خود رونمایی کرده است. در حوزه نفت نیز گروه مپنا توسط وزارت نفت به عنوان یکی از شرکت‌های صاحب صلاحیت برای حضور در عرصه اکتشاف و تولید (E&P) و توسعه ذخایر نفت و گاز داخلی شناخته شده است و در حال انجام مطالعات امکان‌سنجی بر روی چند میدان نفت عمده کشور از جمله منصوری، آب‌تیمور و ریگ‌سفید است.

مصرف انرژی در آینده نزدیک شتاب بالایی ندارد 

دکتر “علی‌رضا یزدی‌زاده”، معاون برنامه‌ریزی و کنترل راهبردی گروه مپنا به عنوان یکی از سخنرانان داخلی این مراسم در نشست بعدازظهر که به مبحث برق اختصاص داشت به سخنرانی پرداخت.

یزدی‌زاده در سخنرانی خود به نقش حیاتی انرژی در زندگی انسان اشاره کرد و آن را مهم‌ترین نیاز زندگی انسان معاصر دانست.

وی پیشرفت فناوری استحصال منابع انرژی و افزایش بهره‌وری در استفاده از منابع انرژی را دو روند مهم آینده این حوزه دانست و با اشاره به تعهدات زیست‌محیطی کشورهای جهان پیش‌بینی کرد که مصرف انرژی در آینده نزدیک شتاب بالایی نداشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و کنترل راهبردی گروه مپنا، با اشاره به روند رو‌به‌رشد به کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر، مسئله به‌صرفه‌بودن آن‌ها، به ویژه در حوزه انرژی خورشیدی را پرسش مهمی دانست که باید به آن پاسخ داده شود. دیجیتال‌سازی و تلفیق صنعت فناوری اطلاعات و انرژی نیز از دیگر مباحثی بود که معاون برنامه‌ریزی و کنترل راهبردی گروه مپنا مطرح کرد.

شایان ذکر است، غرفه مپنا در نمایشگاه امسال میزبان “بیژن نامدار زنگنه”، وزیر نفت و معاونان و مدیران این وزارت‌خانه از جمله “غلامرضا منوچهری” معاون شرکت ملی نفت در امور توسعه و مهندسی، “مرضیه شاهدایی” معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و “رکن‌الدین جوادی”، معاون وزارت نفت در امور نظارت بر منابع هیدروکربوری بود.

کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو روز پنجشنبه ۲۰ مهر ماه به کار خود پایان خواهد داد.


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)