قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F ارس امضاء شد
تاریخ خبر : 15 آبان 96

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F بخش خصوصی ایران، به امضاء رسید. "عباس علی آبادی" مدیرعامل گروه مپنا و "مجتبی رحمانی" مدیرعامل شرکت بین‌المللی گروه مانی آسیا، این قرارداد را صبح روز دوشنبه 15 آبان، همزمان با هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، نهایی و امضاء کردند.
بر اساس مفاد قرارداد، یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F ارس، به ظرفیت 451 مگاوات در شرایط ایزو، شامل یک واحد گاز و یک واحد بخار، بویلر بازیاب با آتش اضافی، سیستم خنک کن اصلی از نوع ACC و پست 400 کیلوولت، در استان آذربایجان شرقی، منطقه آزاد صنعتی - تجاری ارس احداث می‌شود.
گروه مپنا نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F ارس را در مدت زمان 40 ماه از زمان آغاز قزارداد احداث می‌کند. تحویل موقت آخرین واحد، 40 ماه در صورت گشایش LC خواهد بود.  بر اساس مفاد قرارداد، ارزش احداث پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی کلاسF ارس،  مبلغ ۲۵۰ میلیون یورو برآورد شده است.
شرکت بین‌المللی گروه مانی آسیا به عنوان کارفرمای اصلی پروژه و شرکت‌های احداث و توسعه نیروگاه‌های مپنا و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا به نمایندگی از این گروه، به عنوان پیمانکاران اصلی پروژه، به کارگیری تجهیزات کلاس F را در دستور کار قرار می‌دهند.
در حاشیه امضای این قرارداد، عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرارداد نیروگاه سیکل ترکیبی  کلاس F ارس مربوط به احداث یک واحد نیروگاهی سیکل ترکیبی کلاس Fبا الگوی Double shaft ساخته خواهد شد. اهمیت این موضوع آن است که ما علاوه بر اجرایی نمودن احداث 5000 مگاوات نیروگاه برای بخش دولتی به روش فاینانس،  برای بخش خصوصی نیز این کلاس از توربین را خواهیم ساخت.
 
علی آبادی اظهار امیدواری کرد: اقدام گروه مپنا در احداث نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F، سطح توانایی فنی و تکنولوژیکی کشور را ارتقا دهد.
 
مدیرعامل گروه مپنا قطعا ما دیگر هیچ انتقال تکنولوژی از این نوع نخواهیم داشت چون در شرایطی هستیم که توسعه تکنولوژی توسط مجموعه مپنا انجام می شود. کمااینکه در چند ماه اخیر توربین های کلاس E را به مدل هایی که در حال حاضر در دنیا بی نظیرند، ارتقا دادیم.
 
دکتر علی آبادی در مورد ارزش این قرارداد گفت: ارزش قرارداد نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F ارس، حدود 250 میلیون یورو تعیین شده است اما با توجه به محدوده امکانات، این رقم قابل تغییر است.


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)