نشست خبری بهره‌برداری توربین گازی جدید مپنا: (MGT-70(3 در مرزهای فناوری قرار گرفته است.
تاریخ خبر : 21 تیر 96

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

نشست خبری بهره‌برداری از توربین پیشرفته (3)70MGT- صبح روز دوشنبه در ساختمان مرکزی گروه مپنا برگزار شد. در این نشست خبری که با حضور دکتر عباس علی‌آبادی، رئیس هیئت مدیره مدیرعامل گروه مپنا و جمعی از مدیران ارشد این شرکت برگزار شد، ابعاد مختلف دستاورد جدید  مپنا برای نمایندگان رسانه‌ها تشریح و تببین شد.

دکتر علی‌آبادی در ابتدای این دیدار، طراحی توربین  (3)70MGT- را «موفقیتی ملی» در مقیاس جهانی خواند و آن را نتیجه همکاری بخش صنعت و جامعه دانشگاهی دانست.

وی با تبریک این دستاورد، توربین (3)70MGT- را در سطح توربین‌های کلاس E، در سطح جهان منحصربه‌فرد و در لبه فناوری دانست.

وی با اشاره به جنبه‌های اقتصادی و زیست‌محیطی آن، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش میزان تولید آلاینده‌ها را از دستاورهای توربین جدید طراحی شده توسط گروه مپنا برشمرد.

به گفته دکتر علی‌آبادی، توربین (3)70MGT- نتیجه ۵ سال تحقیق و توسعه گروه مپنا است که موفق به افزایش ظرفیت ۲۸ مگاواتی توربین و افزایش ۲ درصدی راندمان آن شده است که در مقیاس‌های موجود، دستاوردی بسیار بزرگ به شمار می‌رود.

وی اخاطرنشان کرد: گروه مپنا توانایی ارتقاء سالانه ۲۵ تا ۳۰ توربین (V94.2(5 به (3)70MGT- را دارد. به گفته علی‌آبادی، با ارتقاء این کلاس از توربین‌ها، می‌توان در فاصله زمانی کوتاه و با هزینه‌ای پایین، ظرفیتی در حدود ۵۰۰۰ مگاوات را به تولید برق کشور اضافه کرد.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به اینکه توربین (3)70MGT- کاملا قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارا است، افزود: در حال حاضر، ۱۲ واحد از توربین‌های (3)70MGT- برای نصب در نیروگاه رمیله عراق فروخته شده است.

 


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)