نمایشگاه پاورژن آسیا به پایان رسید
تاریخ خبر : 03 مهر 96

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی پاورژن آسیا روز پنجشنبه در حالی به پایان رسید که گروه مپنا حضور فعالی دراین رویداد داشت.

شرکت مپنا به عنوان تنها شرکت ایرانی دارای غرفه در نمایشگاه پاورژن آسیا ۲۰۱۷، در طول این رویداد سه‌روزه که از ۲۸ تا سی‌ام شهریور ماه در کشور تایلند برگزار شد، به نمایش آخرین محصولات و خدمات خود در حوزه صنعت برق پرداخت.

نمایشگاه پاورژن آسیا از جمله بزرگترین نمایشگاه صنعت برق قاره کهن است که همه ساله در یکی از کشورهای حوزه شرق و جنوب شرقی آسیا برگزار می‌شود. میزبان این دوره از نمایشگاه، بانکوک، پایتخت کشور تایلند و مرکز بین‌المللی تجارت و همایش (BITEC) این شهر بود.

این سومین دوره حضور گروه مپنا در نمایشگاه پاورژن آسیا محسوب می‌شود تا در راستای راهبرد بین‌المللی شدن به عرضه راه‌حل‌های خود در حوزه صنعت برق از قبیل سرمایه‌گذاری، ساخت تجهیزات، مهندسی، تدارکات و ساخت و ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان بین‌المللی بپردازد.

اقتصاد در حال توسعه و جمعیت ۶۴۰ میلیونی و رو به افزایش، نیاز جنوب شرق آسیا به برق را بیش از پیش افزایش داده است و این منطقه، از بازارهای مهمی است که شاهد رقابت شدید شرکت‌های بین‌المللی حوزه برق است.

شرکت‌های مطرح عرصه صنعت برق جهان در این نمایشگاه حضور پررنگی داشتند و به نمایش و رونمایی از جدیدترین محصولات خود پرداختند. اختصاص دو قسمت از نمایشگاه امسال نیز به پاویون‌های دو کشور ایالات متحده و چین و حضور شرکت‌های گوناگونی از این دو کشور برای ارائه راه‌حل‌های خود در حوزه نیروگاهی، بیانگر اهمیت بازار این منطقه برای صنعت برق جهان است.

گروه مپنا نیز در سال‌های اخیر حضور مؤثرتر در بازارهای بین‌المللی و توسعۀ کسب و کار در بیرون از مرزها را سرلوحه کار خود قرار داده است و کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله بازارهای هدف گروه مپنا به شمار می‌روند. انجام پروژۀ تعمیرات اساسی نیروگاه بلاوان در شمال جزیرۀ سوماترای اندونزی و امضای تفاهم‌نامه برای احداث ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه در کشور اندونزی از جمله فعالیت‌های مپنا در طی سال‌های اخیر در این منطقه به شمار می‌آید.

پاورژن آسیا در واقع بخشی از رویدادی بزرگتر با عنوان «هفته برق آسیا» (Asia Power Week) است که شامل نشست‌ها و سخنرانی‌های تخصصی حوزه برق نیز می‌شود. بخش کنفرانس این نمایشگاه نیز امسال شاهد ده‌ها سخنرانی در حوزه‌های مختلف برق بود که به تشریح وضعیت صنعت برق در کشورهای مختلف شرق و جنوب شرق آسیا؛ روندهای نو در این حوزه از جمله دیجیتال‌سازی و تلفیق روزافزون دو صنعت برق و فناوری اطلاعات، جایگزینی انرژی‌های تجدیدپذیر با سوخت‌های سنتی از قبیل ذغال سنگ، ذخیره‌سازی انرژی و توزیع پراکنده، و در آخر، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری پروژه‌های نیروگاهی پرداختند.

بنا بر اعلام رسمی برگزارکننده این رویداد، بیست و ششمین دوره نمایشگاه پاورژن آسیا در شهر جاکارتا، پایتخت کشور اندونزی، برگزار خواهد شد.


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)