پيام جناب آقاي دكتر اولياء به مناسبت روز مهندسي :
تاریخ خبر : 05 اسفند 02

نخستین توربین کلاس F گروه مپنا به نیروگاه اندیمشک بارگیری شد

سلام

پنجم اسفند، روز ملي مهندسي را که امسال مصادف با فرخنده روز نيمه شعبان است، خدمت شما تبريک عرض مي‌کنم.

دانش و مهارت مهندسي در طول تاريخ بشري باعث تحولات بزرگي در جهان شده است. از اختراع چرخ در عصر باستان تا ساخت موتور بخار در دوره انقلاب صنعتي و نيز توسعه انواع فناوري‌هاي دوران جديد، دستاوردهاي مهندسان در طول تاريخ بسيار درخشان بوده است. در ايران نيز مهندسان خدمات شاياني به جامعه کرد‌ه‌اند.

خواجه نصيرالدين طوسي که اين روز به ياد او نامگذاري شده، از مهندسان بزرگ اين سرزمين است که الهام بخش ما در توسعه و خدمت محسوب مي‌شود.

در گروه مپنا با تلاش همه کارکنان پيشين و کنوني، دستاوردهاي بزرگي طي سي سال فعاليت رقم خورده است؛ به  گونه اي که مپنا به عنوان يک نماد پيشرو مهندسي و صنعت کشور شناخته مي‌شود. ما ضمن پاسداشت، ادامه دادن و عمق بخشيدن فناورانه به فعاليت‌هاي ارزشمند گذشته، در سال‌هاي پيش رو توسعه بيشتري در انرژي‌هاي تجديدپذير، بهره‌وري انرژي، برقي‌سازي حمل و نقل، صنعت آب و نيز استفاده از مفاهيم و ابزارهاي تحول ديجيتال در همه حوزه‌هاي کسب و کار خود خواهيم داشت تا آن طور که فلسفه وجودي گروه اقتضا مي‌کند، در توسعه پايدار کشور و کاهش معضلات، کماکان نقشي موثر ايفا کنيم.

چنين روزي در يک مجموعه بزرگ مهندسي، فرصتي است تا ضمن تقدير از تلاش‌هاي جمعي و فردي گذشته و نتايج ارزشمند به دست آمده، از خطاها نيز درس گرفته و از آنها به عنوان پلي براي رسيدن به موفقيت‌هاي آتي استفاده کنيم و در نهايت، ميراث داران شايسته‌اي براي بزرگان تاريخ مهندسي اين کشور باشيم.

 

محمد اولياء


نام
ایمیل (محرمانه)
تلفن (محرمانه)